Vyučující
|
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
The aim of the exam is to focus on student´s knowledge and understanding of all issues presendted in the subject.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
The content of the discipline is a deep theoretical insight into the area of education of persons with multiple disability. The quality of life of the clients, family and other types of social environment are considered in an integrative perspective, the discipline also focuses on the theory of working in non-educational establishments (healthcare and social work). The knowledge of syndromic and non-syndromic multiple disability will also be used in non-teaching professions in planning stimulating and developmental activities aimed at persons with multiple disability irrespective of their age. The students are expected to be knowledgeable about the field in an international context. Obsahem předmětu je hluboký teoretický vhled do oblasti edukace osob s kombinovaným postižením. Kvalita života klientů, rodiny a dalších druhů sociálního prostředí jsem, zde pojímány z integrativního hlediska a předpokládají se i teoretické vklady pro práci v oblastech mimoškolských (zdravotnictví a sociální péče). Znalost a orientace v syndromatickém a nesyndromatickém kombinovaném postižení bude zohledněna v neučitelských oblastech při plánování stimulačních a rozvíjejících aktivit u osob s kombinovaným postižením bez ohledu na věk. Předpokládá se aktualizovaná informovanost v oboru s ohledem na mezinárodní stav oboru a jeho pojetí.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher
|
Doporučená literatura
|
-
Ludíková, L. (2005). Kombinované vady.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
MATĚJČEK, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H.
-
OPATŘILOVÁ,D. (2005). Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: PdF MU.
|