Vyučující
|
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Duševní zdraví - nemoc, problematika normality, deprivace, neurotizace dítěte, školské poruchy, stres a jeho vliv na psychiku. Klasifikace základních patologických jevů, jejich výskyt, dopad na školní prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
This subject is focused on understanding the basic personal characteristics of physically, mentally, and sensory handicapped individuals, as well as neuroses in children, hyperactivity and attention-deficit syndromes, deprivation, and the psychology of patients.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
ČÁP, J. (1993). Psychologie výuky a vyučování. Praha : UK.
-
DAŘÍLEK, P. a KUSÁK, P. (1992). Kapitoly z pedagogické psychologie. Olomouc : VUP.
-
URBANOVSKÁ, E. (2006). Sociální a pedagogická psychologie. Olomouc: PdF UP.
|