Název předmětu | Personality of a Special Educator |
---|---|
Kód předmětu | USS/XXOSP |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
The aim of the exam is to focus on student´s knowledge and understanding of all issues presendted in the subject.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
The aim of the exam is to focus on student´s knowledge and understanding of all issues presendted in the subject.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
Předpoklady |
OSOBNOST SPECIÁLNÍHO PEDAGOGA: okruhy k diskusi - teorie osobnosti - osobnost a povolání - náročnost speciálněpedagogické práce a osobnost speciálního pedagoga - rizika v pedagogické práci a možnosti prevence některá doporučená literatura: BLATNÝ, M. Sebepojetí z pohledu sociálně-kognitivní psychologie. In BLATNÝ, M., PLHÁKOVÁ, A. (Eds.), Temperament, inteligence, sebepojetí: nové pohledy na tradiční témata psychologického výzkumu. Brno: PSÚ AV ČR, SCAN, Tišnov, 2003, s. 87-149. HRABAL, V.; PAVELKOVÁ, I. (2010). Jaký jsem učitel Praha: Portál POTMĚŠILOVÁ, P.: (2015) Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání. Olomouc: UP. PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ŘEHULKA, E., ŘEHULKOVÁ, O. Problematika tělesné a psychické zátěže při výkonu učitelského povolání. In: Řehulka, E., Řehulková, O. (Eds.) Učitelé a zdraví 1, Brno, Nakl. P. Křepela 1998, s. 99-104. ŠTECH, S. Co je učitelství a lze se mu naučit? Pedagogika, 44, 1994, č. 4, s. 310-320. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ŠVEC, V. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999. VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. + podle jazykové orientace je dostatek zdrojů v anglické i německé literatuře
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|