Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Discipline gives insight into the phenomenon of mental retardation - definition of mental retardation, diagnosis, symptoms, methodological problems, the psychological characteristics of people with intellectual disabilities, with emphasis on childhood, adolescence and young adulthood, the etiology and characteristics of different syndromes.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Discipline gives insight into the phenomenon of mental retardation - definition of mental retardation, diagnosis, symptoms, methodological problems, the psychological characteristics of people with intellectual disabilities, with emphasis on childhood, adolescence and young adulthood, the etiology and characteristics of different syndromes.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher
|
Doporučená literatura
|
-
BEIRNE-SMITH, M. at al. (1994). Mental Retardation. New York, Macmilan College Publ.Company.
-
Švarcová, I. (2007). Mentální retardace. Praha: Portál.
-
VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009). Psychopedie. Praha, Parta.
|