Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
The goal is to define and comparison of existing classification and diagnostic systems, behavioral disorders and emotional aspects of development in a broad multidisciplinary approach.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
The goal is to define and comparison of existing classification and diagnostic systems, behavioral disorders and emotional aspects of development in a broad multidisciplinary approach. The objective of the discipline is to define and compare existing classification and diagnostic systems of emotional and behavioural disorders from a developmental and broad multidisciplinary perspective. Upon completion of the discipline, the students will be knowledgeable about the issue in terms of: " DSM-10, " ICD, 10th and 11th revision, " Diagnostics in educational counselling centres in the Czech Republic, " Diagnostics in preventive educational care establishments, " Diagnostics in institutional establishments, " International trends. Cílem předmětu je vymezení a komparace existujících klasifikačních a diagnostických systémů poruch chování a emocí z vývojového hlediska v širokém multidisciplinárním pojetí. Výstupem by měl být ucelený přehled posluchače o této problematice z hlediska: " DSM-10, " MKN, 10. revize, " diagnostiky ve školských poradenských zařízeních v ČR, " diagnostiky v zařízeních preventivně výchovné péče, " diagnostiky v zařízeních ústavní výchovy, " zahraničních trendů.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher
|
Doporučená literatura
|
-
CHILAND, C., YOUNG, G. (1994). Children and Violence.. New Persey, Jason Aronson Inc..
-
KAPLAN, H.I., SADOCK, B. (1995). Coprehensive Textbook of Psychiatry VI. Baltimore, Williams and Wilkins.
-
LEWIS, M.(Ed.). (1996). Children and Adolescent Psychiatry. Williams and Wilkins, Baltimore.
|