Předmět: Classification and diagnosis of disorders of behavior and emotion

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Classification and diagnosis of disorders of behavior and emotion
Kód předmětu USS/XXKLA
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
The goal is to define and comparison of existing classification and diagnostic systems, behavioral disorders and emotional aspects of development in a broad multidisciplinary approach.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
The goal is to define and comparison of existing classification and diagnostic systems, behavioral disorders and emotional aspects of development in a broad multidisciplinary approach. The objective of the discipline is to define and compare existing classification and diagnostic systems of emotional and behavioural disorders from a developmental and broad multidisciplinary perspective. Upon completion of the discipline, the students will be knowledgeable about the issue in terms of: " DSM-10, " ICD, 10th and 11th revision, " Diagnostics in educational counselling centres in the Czech Republic, " Diagnostics in preventive educational care establishments, " Diagnostics in institutional establishments, " International trends. Cílem předmětu je vymezení a komparace existujících klasifikačních a diagnostických systémů poruch chování a emocí z vývojového hlediska v širokém multidisciplinárním pojetí. Výstupem by měl být ucelený přehled posluchače o této problematice z hlediska: " DSM-10, " MKN, 10. revize, " diagnostiky ve školských poradenských zařízeních v ČR, " diagnostiky v zařízeních preventivně výchovné péče, " diagnostiky v zařízeních ústavní výchovy, " zahraničních trendů.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher
Doporučená literatura
  • CHILAND, C., YOUNG, G. (1994). Children and Violence.. New Persey, Jason Aronson Inc..
  • KAPLAN, H.I., SADOCK, B. (1995). Coprehensive Textbook of Psychiatry VI. Baltimore, Williams and Wilkins.
  • LEWIS, M.(Ed.). (1996). Children and Adolescent Psychiatry. Williams and Wilkins, Baltimore.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr