Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
The goal is to synthesize the findings of various disciplines, psychology, psychiatry, sociology, and particularly special education, which point to the etiology and development of behavioral and emotional disorders, not only in terms of development.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
The goal is to synthesize the findings of various disciplines, psychology, psychiatry, sociology, and particularly special education, which point to the etiology and development of behavioral and emotional disorders, not only in terms of development.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher
|
Doporučená literatura
|
-
Foucault, M. (1994). Dějiny šílenství.. Praha: Lidové noviny.
-
Höschl, C., Libiger, J., Švestka, J. (2002). Psychiatrie. Praha: Tigis.
-
RAINE, A. (1993). The Psychopatology of Crime.. San Diego: Academia Press.
|