Vyučující
|
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
The aim of the exam is to prove knowledge in Etiology, Clasification and Symptomatology according to the chosen type of physical disability, mental retardation, damagged communication, psychosocial disorder with respect to the student's specialization.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
The discipline focuses on the definition of mobility impairment, classification of mobility impairment into groups including detailed definitions of the groups in the context of Czech and foreign perspective of mobility impairment. Focus is on the etiology, classification and symptomatology of mobility impairment in the context of ICD and ICF. The discipline further focuses on immobility, consequences of immobility and problems caused by immobility. Emphasis is also on the consequences of selected types of mobility impairment in relation to the functional performance of an individual including integration or inclusion. V rámci předmětu je definován pojem porucha mobility, dále je prezentováno základní dělení poruch mobility, tyto skupiny jsou podrobněji definovány, a to v kontextu komparace definičního pojetí poruch mobility českými i zahraničními autory odborné literatury. Pozornost je dále věnována etiologii, klasifikaci a symptomatologii poruch mobility, a to v kontextu MKN a MKF. Dále je zde pak definičně vymezen pojem imobilita a popsány sekundární důsledky imobility, jakož i komplikace způsobené imobilitou. Následně jsou definovány důsledky vybraných poruch mobility ve vztahu k funkční výkonnosti jedince, jakož i ve vztahu k jeho společenské integraci, popř. inkluzi.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher
|
Doporučená literatura
|
-
KÁBELE, F., KOLLÁROVÁ, E., KRACÍK, J., KOČÍ, J. (1992). Somatopedie. Praha : Karlova Univerzita.
-
MATĚJČEK, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H.
-
NOVOSAD, L. (2002). Somatopedie. Kapitoly ze základů speciální pedagogiky.. Liberec: PdF TUL.
|