Název předmětu | Poruchy plynulosti řeči |
---|---|
Kód předmětu | USS/XUPPL |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je podrobná analýza zkoumání v oblasti poruch plynulosti řeči - balbuties (koktavosti) a tumultu sermonis (breptavosti) s využitím historicky podložených aktuálních vědecko-výzkumných poznatků publikovaných tuzemskými i zahraničními odborníky z oboru logopedie, neurologie a dalších relevantních oborů. Předmětem bude posun základní terminologie ve vztahu k vymezení WHO a dalších institucí, kritický náhled na vývoj vnímání poruch plynulosti řeči v historii a současnosti, klasifikace narušené plynulosti řeči dle specifických hledisek, vývoj náhledů na etiologii narušení plynulosti řeči a jejich komparace, symptomatologie (popis primární a sekundárních symptomů balbuties a jejich vlivu na vznik narušení koverbálního chování, psychosomatické příznaky, negativní dopad na oblast sebehodnocení a pragmatiky komunikace a další důsledky. Dále se předmět bude zabývat diagnostikou a diferenciální diagnostikou, intervencí a terapií, prevencí a prognózou narušení plynulosti řeči, komparací tuzemských diagnostických a intervenčních přístupů a metod, profilujícími osobnostmi a literaturou, speciálními metodickými, technickými a přístrojovými pomůckami a interdisciplinární spoluprácí.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciálnaja pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciálnaja pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciálnaja pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciálnaja pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciálnaja pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciálnaja pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciálnaja pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciálnaja pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |