Předmět: Etiology, symptomatology, therapy and prevention of substance abuse

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Etiology, symptomatology, therapy and prevention of substance abuse
Kód předmětu USS/XGZAV
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The objective of the discipline is to, in a broad multidisciplinary context, summarize the current knowledge in the area of drugs and drug addiction based on the bio-psycho-socio-spiritual model of substance abuse. Upon completion of the discipline, the students will be knowledgeable about the issue in terms of: " Drug-abuse policy, " Epidemiology, " Legislation, " Diagnostics, " Counselling, " Treatment and aftercare, " Prevention. Cílem předmětu je shrnout v širokém multidisciplinárním pojetí aktuální poznatky z oblasti drog a drogových závislostí, které vycházejí z bio-psycho-socio-spirituálního modelu zneužívání návykových látek. Výstupem by měl být ucelený přehled posluchače o této problematice z hlediska: " protidrogové politiky státu, " epidemiologie, " legislativy, " diagnostiky, " poradenství, " léčby a doléčování, " prevence. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: FELDMAN, R. S., MEYER, J. S., QUENZER L. F. (1997) Principles of Neuropsychopharmacology. Sinauer Associates Inc. Publisher, Sunderland, Massachusetts. KAPLAN, H. I, SADOCK, B. J., GREBB, J. A. (1994) Synopsis of Psychiatry. 17 th Edition, Williams and Wilkins, Baltimore. KLINGEMANN, H., HUNG, G. (1998) Drug treatment system in an international perspective: Drugs, demons and delinquents. Sage Publications, Thousand Oaks, London - New Delhi. Principles of Drug Addiction Treatment. A Research Based Quide (Second Edition). (NIDA). VOLPICCELI, J. R., PETTINATI, H. M., McLELLAN, A. T., O´BRIEN, CH. P. (2001) Combining medication andpsychosocial treatment for addiction. Guilford Press, New York. WHO/Euro. (1996) Ljubljana chart on health reforms in European region. WHO Regional Office for Europe, Kopenhagen. The Remedial and Special Eeducation. Print ISSN: 0741-9325? Electronic ISSN: 1538-4756e Journal of Special Education. Pr int ISSN: 0022-4669 Electronic ISSN: 1538-4764. Australasian Journal of Special Education Print ISSN: 1030-0112? Electronic ISSN: 1833-6914 European Journal of Special Needs Education. Print ISSN: 0885-6257? Electronic ISSN: 1469-591X? Social Psychology of Education Print ISSN: 1381-2890? Electronic ISSN: 1573-1928

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -