Název předmětu | Specific aspects of education of persons with intellectual disability |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGVMR |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The objective of the discipline is to monitor new trends in the education of persons with intellectual disability in the Czech Republic and abroad in the context of reeducation and compensatory methods. Understanding of the education of persons with intellectual disability as a lifelong process. The discipline focuses on an analysis of cognitive processes in relation to the requirement for continuous revision and extending of knowledge and skills. The specific aspects of this type of education relate to its active and receptive components. The principle of this approach is the use of leisure activities, which have an invaluable role in the education of persons with intellectual disability. Cílem předmětu je sledování nových trendů ve výchově osob s mentálním postižením u nás a v zahraničí v kontextu reedukačních a kompenzačních metod. Pochopení výchovy osob s mentálním postižením jako celoživotního procesu. Zaměřenost na analýzu kognitivních procesů v souvislosti s nezbytností neustálého opakování a prohlubování znalostí a dovedností. Specifičnost výchovy je zaměřena na její procesní stránku z hlediska aktivních a receptivních složek. Samostatný obsah tvoří volnočasové aktivity a jejich realizace včetně prezentace výsledků ve smyslu jejich využití jako neocenitelného benefitu edukace osob s mentálním postižením. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: IMRAY, P., HINCHCLIFFE, V. (2013). Curricula for Teaching Children and Young People with Severe or Profound and Multiple Learning Difficulties: Practical strategies for educational professionals. New York: Routledge. Australasian Journal of Special Education. Print ISSN: 1030-0112? Electronic ISSN: 1833-6914 European Journal of Special Needs Education. Print ISSN: 0885-6257? Electronic ISSN: 1469-591X? GARGUILO, R. (2006) Special Education in Contemporary Society. 2nd Edition. Thomson Learning, I. Journal of Special Education. Print ISSN: 0022-4669. Electronic ISSN: 1538-4764. LIASIDOU, A. (2015). Inclusive Education and the Issue of Change: Theory, Policy and Pedagogy. Palgrave Macmillan, UK. RONDAL, J. A., HODAPP, R. M. A., SORESI, S., DYKENS, E. M., NOTA, L. (2004) Intellectual Disabilities. Genetics, Behaviour and Inclusion. Whurr Publishers Ltd. SATTLER, J. M. (2002) Assessment of Children. Behavioral and Clinical Applications. San Diego: Jerome M. Sattler, Publisher, Inc The Remedial and Special Education. Print ISSN: 0741-9325? Electronic ISSN: 1538-4756e TSAKANIKOS, E., Mc CARTHY, J. (2014). Handbook of Psychopathology in Intellectual Disability: Research, Practice, and Policy. Springer-Verlag New York.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |