Název předmětu | Education of children with multiple disability |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGVKV |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The content of the discipline is a deep theoretical insight into the area of education of persons with multiple disability. The quality of life of the clients, family and other types of social environment are considered in an integrative perspective, the discipline also focuses on the theory of working in non-educational establishments (healthcare and social work). The knowledge of syndromic and non-syndromic multiple disability will also be used in non-teaching professions in planning stimulating and developmental activities aimed at persons with multiple disability irrespective of their age. The students are expected to be knowledgeable about the field in an international context. Obsahem předmětu je hluboký teoretický vhled do oblasti edukace osob s kombinovaným postižením. Kvalita života klientů, rodiny a dalších druhů sociálního prostředí jsem, zde pojímány z integrativního hlediska a předpokládají se i teoretické vklady pro práci v oblastech mimoškolských (zdravotnictví a sociální péče). Znalost a orientace v syndromatickém a nesyndromatickém kombinovaném postižení bude zohledněna v neučitelských oblastech při plánování stimulačních a rozvíjejících aktivit u osob s kombinovaným postižením bez ohledu na věk. Předpokládá se aktualizovaná informovanost v oboru s ohledem na mezinárodní stav oboru a jeho pojetí. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: BIGGE, J., BEST, J., S., HELLER, K. (2010). Teaching Individuals with Physical or Multiple Disabilities. New York: Macmillan Publishing Company. FLANAGAN, J. C. (1978). A research approach to improving our quality of life. American Psychologist. 33:138-147 HASTINGS. R. P., OAKFORD, S. (2003) Student teachers' attitudes toward the inclusion of children with special needs. Educational Psychology, 23, pp. 87-95. JANKOVIC, J. et al. (2015). Neurology in Clinical Practice. 7. ed. Elsevier. KAVALE, K. A. (2002) Mainstreaming to full inclusion: From orthogenesis to pathogenesis of an idea. International Journal of Disability, Development, and Education, 49, pp. 201-214. KOUBEISSI, M., NABIL, A. (2017). Epilepsy Board Review. 1. ed. Springer. LIASIDOU, A. (2015). Inclusive Education and the Issue of Change: Theory, Policy and Pedagogy. Palgrave Macmillan, UK. MCCLELLAND, D. C (1975). Power: The inner experience. New York: Irvington. MITCHELL, D. (2014). What really works in special and inclusive education. 5 ed. New York: Routledge. RAPEY, M. Quality of Life Research. A Critical Introduction. London: Sage. Review of Quality of Life Project Management. Chief Review Services, Canada 2004[online], [cit. 3. 4. 2007]. Available from :<http://www.dnd.ca/crs/pdfs/qol_e.pdf> REYNOLDS, C. R., FLETCHER-JANZEN, E. (2000) Consise Encyklopedia of Special Education a Reference for the Education of the Handicapped and Other Exceptional Children and Adults. New York: John Wiley&Sons, Inc. ISBN 0-471-39261-8. VERGASON, G. A., ANDEREGG, M. L. (1997) Dictionary of Special Education and Rehabilitation. Denver - Colorado: Love Publishing Copany ISBN 0-89108-243-3.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |