Předmět: Technical aids for people with physical disability and mobility impairment, their use in special education practice

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Technical aids for people with physical disability and mobility impairment, their use in special education practice
Kód předmětu USS/XGTPS
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The discipline presents the system of classification of technical aids designed for persons with mobility impairment as described by selected authors of relevant literature - focus is also on special education and medical aspects. The significance of special education (physical disability education) is explained in relation to the use of technical aids in the context of comprehensive rehabilitation of persons with mobility impairment. The use of technical aids is explained for age categories of persons with mobility impairment and includes the resorts of the Ministry of Health, Ministry of Education and Ministry of Labour and Social Affairs of the Czech Republic. The legislative framework (and procedure) of funding the provision of technical aids is described. The significance (in terms of reeducation, compensation and rehabilitation) of the use of technical aids for the users and their narrow and broad social environment is explained. V rámci předmětu jsou uvedeny klasifikace technických pomůcek využitelných u osob s poruchami mobility, tak jak jsou prezentovány vybranými autory odborné literatury - popsáno je mj. hledisko speciálně pedagogické a medicínské. Následně je zdůrazněn význam speciálně pedagogické (somatopedické) diagnostiky ve vztahu k využitelnosti technických pomůcek v rámci komplexní rehabilitace osob s poruchou mobility. Popsána je využitelnost technických pomůcek u všech věkových kategorií osob s poruchou mobility, jakož i v resortu MZ ČR, MŠMT ČR a MPSV ČR. Je zde také vymezen legislativní rámec (a postup) pro poskytování finančních příspěvků na technické pomůcky. Vymezen význam (reedukační, kompenzační a rehabilitační) aplikace technických prostředků pro vlastní uživatele, jakož i pro jejich širší i užší sociální okolí. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: BIGGE, J., BEST, J., S., HELLER, K. (2010) Teaching Individuals with Physical or Multiple Disabilities. New York: Macmillan Publishing Copany. ISBN 0-675-21017-8 BODINE, C. (2012). Disability, Society and Assistive Technology. SAGE Publications. BOYLE, T. (2007) Computer tools to assist the diagnosis of dyspraxia.Canterbury: University of Kent. DAN, B., MAISTON, M., PANETH, N., ROSENBLOOM, L. (2015). Cerebral Palsy: Science and Clinical Practice. Mac Keith Press. LAY, P. (1983) Choosing the best wheelchair cushion for your needs, your chair and your lifestyle. London: Royal Association for Disability and Rehabilitation. McKEOWN, S., McGLASHON, A. (2014). Brilliant Ideas for Using ICT in the Inclusive Classroom. Routledge. Nabídkové katalogy firem Meyra, Sivak, Otto Bock, Setrans atp. NORLIN, J. W. (2003) Special Education Dictionary. Horsham: LRP Publication. ISBN 1-57834-002-0 PEDOTTI, A. (1996) Neuroprosthetics. New York: Springer. ISBN 3540610847 RAVNEBERG, B., SÖDERSTRÖM, S. (2017). Disability, Society and Assistive Technology. Routledge. REYNOLDS, C. R., FLETCHER-JANZEN, E. (2000) Consise Encyklopedia of Special Education a Reference for the Education of the Handicapped and Other Exceptional Children and Adults. New York: John Wiley&Sons, Inc. ISBN 0-471-39261-8 VERGASON, G. A., ANDEREGG, M. L. (1997) Dictionary of Special Education and Rehabilitation. Denver - Colorado: Love Publishing Copany. ISBN 0-89108-243-3

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -