Předmět: Contemporary technical and compensatory aids for persons with hearing impairment

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Contemporary technical and compensatory aids for persons with hearing impairment
Kód předmětu USS/XGTES
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The objective of the discipline is to provide an overview of possible applications of modern information technology and technical compensatory aids in the process of interpersonal and educational communication with individuals with hearing impairment. In terms of content, the discipline covers the terminology of the categories of multimedia technology and its application in the process of educating individuals with hearing impairment, description of technical compensatory aids with respect to their properties and applications. Cílem předmětu je získat přehled o možnostech využití moderních informačních technologií a technických kompenzačních pomůcek při interpersonální a pedagogické komunikaci s jedinci se sluchovým postižením. Obsahová stránka předmětu zahrnuje terminologické vymezení jednotlivých kategorií multimediálních technologií a jejich aplikaci do edukačního procesu jedinců se sluchovým postižením, deskripci technických kompenzačních pomůcek z hlediska jejich vlastností a způsobů využití. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: LIU, S., POTMĚŠIL, M. (2015) Children with hearing impairments and family issues in special education. Olomouc: Palacký University, Olomouc. ISBN 978-80-244-4433-8. LANGER, J. (2013). Special education for the people with hearing impairment [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1 CD-ROM [cit. 2018-03-27]. ISBN 978-80-244-3749-1. MARSCHARK, M. SPENCER, P. E. (Eds.) (2005). Oxford handbook of deaf studies, language, and education. Editor Oxford: Oxford University Press, xvi, ISBN 0195189132.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -