Název předmětu | Systematic approach to education of children, pupils and students with special education needs in a European and global context |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGSVV |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The discipline focuses in detail on the organizational (systematic) aspects of the educational system - this applies to all aspects relating to the education of children, pupils and students with special educational needs. All aspects are placed in context with the current trends in addressing the educational needs of the target group in EU countries. The following aspects will be analysed in detail: organization of the educational system in the Czech Republic, non-discrimination practices aimed at students with special educational needs, rights and responsibilities of legal guardians, legal (and factual) provision of inclusive education and provision of special education in specialized establishments. Specific organizational aspects of educating students with disability and socio-cultural disadvantages. V rámci disciplíny jsou podrobně rozebrány organizační (systémové) aspekty vzdělávacího systému - všech jeho částí, které se týkají vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Vše podáno v souvislosti se současnými trendy řešení vzdělávacích potřeb cílové skupiny v zemích EU. Podrobně budou rozebrány: organizace vzdělávací soustavy ČR, zajištění nediskriminační praxe pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, práva a povinnosti zákonných zástupců, právní (a faktické) zajištění inkluzivního směru vzdělávání a obdobné ošetření tzv. speciálního vzdělávání ve specializovaných institucích. Specifika organizace vzdělávání žáků s postižením a sociokulturním znevýhodněním List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: Australasian Journal of Special Education Print ISSN: 1030-0112? Electronic ISSN: 1833-6914 BIGGE, J., BEST, J., S., HELLER, K. (2010). Teaching Individuals with Physical or Multiple Disabilities. New York: Macmillan Publishing Company. European Journal of Special Needs Education. Print ISSN: 0885-6257? Electronic ISSN: 1469-591X? Journal of Special Education. Print ISSN: 0022-4669 Electronic ISSN: 1538-4764. LIASIDOU, A. (2015). Inclusive Education and the Issue of Change: Theory, Policy and Pedagogy. Palgrave Macmillan, UK. MICHALÍK, J., HORÁKOVÁ, D. (2008). Human and civil rights of persons with disabaility int the Czech Republic at the beginning of the 21 st century. Possibilities and limitations. In 55 Annalex Academiae Paedagogicae Cracoviensis, Studia Psychologica III., Krakov: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2008, s. 135 - 142. ISSN: 1732-1085. MITCHELL, D. (2014). What really works in special and inclusive education. 5. ed. New York: Routledge. The Remedial and Special Eeducation. Print ISSN: 0741-9325? Electronic ISSN: 1538-4756e Normative and legal regulations relating to education - as per current list./ Normativně právní akty tzv. školské legislativy - dle aktuálního seznamu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |