Název předmětu | The process of socialization of persons with hearing impairment |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGSSP |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The objective of the discipline is to provide an overview of modern trends in the attitudes to persons with hearing impairment as members of a language and cultural minority. In terms of content, the discipline covers the development of terminology in the area of socialization, inclusion of individuals with hearing impairment in the majority society, analysis of individual integration movements and evaluation of procedures in the area of school integration, specifics of the socialization process of persons with hearing impairment in the social, cultural and professional areas in relation to applicable legislation. Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v přístupu k osobám se sluchovým postižením jako příslušníkům jazykové a kulturní minority. Obsahová stránka předmětu zahrnuje deskripci vývoje terminologie v oblasti socializace, pohled na začlenění jedinců se sluchovým postižením do majoritní společnosti, analýzu jednotlivých směrů integrace a evaluaci postupů v oblasti školní integrace, specifičnost socializačního procesu osob se sluchovým postižením v oblasti sociální, kulturní a pracovní v návaznosti na současný systém legislativního zabezpečení. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: ANDREWS, J. F., LEIGH, I. W., WEINER, M. T. (2004) Deaf People. Boston: Pearson Education. ISBN 0-205-33813-5 LANE, H., HOFFMEISTER, R., BAHAN, B. (1996) A Journey into the Deaf-World. San Diego: Dawn Sign Press. ISBN 0-915035-63-4 LANGER, J. (2013). Special education for the people with hearing impairment [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1 CD-ROM [cit. 2018-03-27]. ISBN 978-80-244-3749-1. LIU, S., POTMĚŠIL, M. (2015) Children with hearing impairments and family issues in special education. Olomouc: Palacký University, Olomouc. ISBN 978-80-244-4433-8. MARSCHARK, M. SPENCER, P. E. (Eds.) (2005). Oxford handbook of deaf studies, language, and education. Editor Oxford: Oxford University Press, xvi, ISBN 0195189132. SCHIRMER, B. R. (2001) Psychological, Social and Educational Dimensions of Deafness. Needham Heights: Allyn and Bacon. ISBN 0-205-17513-9
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |