Název předmětu | Auditory pathology |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGSAP |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The objective of the discipline is to explain the significance of hearing and auditory perception, which is one of the primary factors affecting the nature of educational intervention in persons with hearing impairment. In terms of content, the discipline covers information in the area of audiology, phoniatrics, and otorhinolaryngology, the knowledge of which is a prerequisite in addressing the theory and practice of deaf education in the context of a multidisciplinary approach to individuals with hearing impairment; focus is also on anatomic characteristics of the auditory analyser, physiological principles of auditory perception, fundamentals of acoustics, and etiology of pathological deviations in the area of auditory perception. Cílem předmětu je získat přehled o významu sluchu a sluchového vnímání, který patří k primárním faktorům ovlivňujícím charakter edukační intervence jedinců se sluchovým postižením. Obsahová stránka předmětu zahrnuje informace z oblasti audiologie, foniatrie a otorinolaryngologie, jejichž znalost je podmínkou při řešení otázek surdopedické teorie i praxe v rámci multidisciplinárního přístupu k jedincům se sluchovým postižením, věnuje pozornost anatomickým charakteristikám sluchového analyzátoru, fyziologickým zákonitostem sluchového vnímání, základům akustiky a etiologii patologických odchylek v oblasti sluchového vnímání. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: Australasian Journal of Special Education Print ISSN: 1030-0112? Electronic ISSN: 1833-6914 DEBONIS, D. A., DONOHUE, C. L. (2008) Survey of Audiology: Fundamentals for Audiologists and Health Professionals. Needham Heights: Allyn & Bacon. ISBN 0-205-53195-0 European Journal of Special Needs Education. Print ISSN: 0885-6257? Electronic ISSN: 1469-591X? HOLBROOK, M. C., KOENIG, A. J. (2000). Foundations of Education, Volume I: History and Theory of Teaching Children and Youths with Visual Impairments. 2nd ed. Jan. 1. AMERICAN FOUNDATION FOR THE BLIND, NY. ISBN: 978-0-89128-340-9. Journal of Special Education. Print ISSN: 0022-4669 Electronic ISSN: 1538-4764. MARTIN, F. N., CLARK, J. G. (2000) Introduction to Audiology. 10th edition, Needham Heights: Allyn & Bacon. ISBN 0-205-59311-8 PARKER, A. T, IVY, S. E. Chapter Four: Communication Development of Children with Visual Impairment and Deafblindness. A Synthesis of Intervention Research. International Review of Research in Developmental Disabilities. 46, Current Issues in the Education of Students with Visual Impairments, pp. 101-143, Jan. 1, 2014. ISSN: 2211-6095. RŮŽIČKOVÁ, V. et al. (2012) Basics of Special Education of Persons with Visual Impairment. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-3097-3 Social Psychology of Education Print ISSN: 1381-2890? Electronic ISSN: 1573-1928? The Remedial and Special Eeducation. Print ISSN: 0741-9325? Electronic ISSN: 1538-4756e
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |