Název předmětu | Etiology, classification and symptomatology of physical disability and mobility impairment (including orthopaedic impairment) |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGPMO |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The discipline focuses on the definition of mobility impairment, classification of mobility impairment into groups including detailed definitions of the groups in the context of Czech and foreign perspective of mobility impairment. Focus is on the etiology, classification and symptomatology of mobility impairment in the context of ICD and ICF. The discipline further focuses on immobility, consequences of immobility and problems caused by immobility. Emphasis is also on the consequences of selected types of mobility impairment in relation to the functional performance of an individual including integration or inclusion. V rámci předmětu je definován pojem porucha mobility, dále je prezentováno základní dělení poruch mobility, tyto skupiny jsou podrobněji definovány, a to v kontextu komparace definičního pojetí poruch mobility českými i zahraničními autory odborné literatury. Pozornost je dále věnována etiologii, klasifikaci a symptomatologii poruch mobility, a to v kontextu MKN a MKF. Dále je zde pak definičně vymezen pojem imobilita a popsány sekundární důsledky imobility, jakož i komplikace způsobené imobilitou. Následně jsou definovány důsledky vybraných poruch mobility ve vztahu k funkční výkonnosti jedince, jakož i ve vztahu k jeho společenské integraci, popř. inkluzi. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: BIGGE, J., BEST, J. S., HELLER, K. (2010) Teaching Individuals with Physical or Multiple Disabilities. New York: Macmillan Publishing Copany. ISBN 0-675-21017-8 COGHER, L., SABATE, E., SMITH, M. F. (1992) Cerebral Palsy: the child and young person. London: Chapman & Hall Medical. ISBN 0412309009 DEWEY, D., TUPPER, D. E. (ed.) (2004) Developmental motor disorders: a neuropsychological perspective. New York: Guilford Press. ISBN 1593850646 DUBOWITZ, V. (1995). Muscle disorders in childhood. ISBN 0702014370 EMERY, A. M. H. (1993) Duchenne muscular dystrophy. Oxford: Oxford University Press. ISBN 0192623702 JANKOVIC, J. et al. (2015). Neurology in Clinical Practice. Elsevier. ISBN 978-0323287838 KOUBEISSI, M., NABIL, A. (2017). Epilepsy Board Review. 1. vyd. Springer. MITCHELL, D. (2014) What really works in special and inclusive education. New York: Routledge. NORLIN, J. W. (2003) Special Education Dictionary. Horsham: LRP Publication. ISBN 1-57834-002-0 POTTER, P. A., PERRY, A. G., STOCKERT, P., HALL, A. (2012). Fundamentals of Nursing. Missouri: Mosby, ISBN 978-0323079334 REYNOLDS, C. R., FLETCHER-JANZEN, E. (2000) Consise Encyklopedia of Special Education a Reference for the Education of the Handicapped and Other Exceptional Children and Adults. New York: John Wiley&Sons, Inc. ISBN 0-471-39261-8 ROBIN, G. C. (1990) The Aetiology of idiopathic scoliosis: a review of a century of research. Boca Raton: CRC Press. ISBN 0849367220 SKAGGS, D. L. FLYNN, J. M. (2006) Staying out of trouble in pediatric orthopaedics. Philadephia: Lippincott Williams and Wilkins. ISBN 078175335x SMITH, M., KERR, S. (1996) Arthritis. London: Kyle Cathie. ISBN 1856262308 VERGASON, G. A., ANDEREGG, M. L. (1997) Dictionary of Special Education and Rehabilitation. Denver - Colorado: Love Publishing Copany. ISBN 0-89108-243-3 WARD, C. D. (ed.) (1993) Rehabilitation of motor disorders. London: Baillie?re Tindall. ISBN 0702017019
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |