Název předmětu | The personality of a special needs educator |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGOSP |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The discipline focuses on the personality of a special needs educator in a comprehensive perspective. An important aspect is the requirement for multidisciplinarity, which is reflected in the process of professional training of modern special needs educators. The system of training of these specialists in the Czech Republic and abroad will be described. The conditions in the EU will be compared with the USA. The discipline also focuses on the forms and methods of preparation in Bachelor's, Master's and Doctoral degree programmes, respecting the requirements for inclusive education. Another area of study is the personality of a professional in special education, including ethical and other principles of work. Focus will also be on the role of supervision and the risk of the burnout syndrome. Obsahem předmětu je charakteristika osobnosti speciálního pedagoga v komprehenzívním pojetí oboru. Zohledněn bude požadavek multidisciplinarity týmu a od toho se odvíjející nároky na profesní přípravu moderního speciálního pedagoga. Bude popsán systém přípravy uvedených odborníků v ČR a v zahraničí. Přihlédnuto bude k podmínkám přípravy v EU a v komparaci i v USA. Formy a způsoby přípravy v bakalářských, magisterských a doktorských typech programů s ohledem na požadavky inkluzívního pojetí edukace. Dalším okruhem studia bude osobnost profesionála ve speciální pedagogice, etické a další zásady práce. Postavení a úlohy supervize ve vztahu k hrozícímu syndromu vyhoření. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: GANAY, I. N., MUDASIR, H. 2017. Personality Characteristics, Attitude and Emotional Intelligence Among Secondary Level Teachers. Anchor Academic Publishing. HASTINGS. R.P., OAKFORD, S. (2003) Student teachers' attitudes toward the inclusion of children with special needs. Educational Psychology, 23, pp. 87-95. KAVALE, K. A. (2002) Mainstreaming to full inclusion: From orthogenesis to pathogenesis of an idea. International Journal of Disability, Development, and Education, 49, pp. 201-214. MALLOTOVÁ, K. (2000) Burn-out neboli syndrom vyhoření. Psychologie Dnes, roč. 6, No. 2. NORLIN, J. W. (2003) Special Education Dictionary. Horsham: LRP Publication. ISBN 1-57834-002-0 RAINFORTH, B., YORK, J., MACDONALD, C. (1992) Collaborative teams for students with severe disabilities. Baltimore: Paul H. Brookes. REYNOLDS, C.R., FLETCHER-JANZEN, E. (2000) Concise Encyclopaedia of Special Education a Reference for the Education of the Handicapped and Other Exceptional Children and Adults. New York: John Wiley&Sons, Inc. ISBN 0-471-39261-8 RUSH, M. D. (2003) Syndrom vyhoření. Praha: Návrat domů. ISBN 80-7255-074-8 SMITH, P. (2007) "Have We Made Any Progress? Including Students with Intellectual Disabilities in Regular Education Classrooms". Intellectual and Developmental Disabilities 297-309. STOYANOV, D. 2014. New Model of Burn Out Syndrome: Towards early diagnosis and prevention. River Publishers. SWAN, W.W., MORGAN, J. L. (1993) Collaborating for comprehensive services for young children and their families. Baltimore: Paul H. Brookes. VERGASON, G. A., ANDEREGG, M. L. (1997) Dictionary of Special Education and Rehabilitation. Denver - Colorado: Love Publishing Company. ISBN 0-89108-243-3
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |