Předmět: Oral communication approach in persons with hearing impairment

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Oral communication approach in persons with hearing impairment
Kód předmětu USS/XGOKO
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The objective of the discipline is to describe and analyse communication systems required for the determination of the intervention model in terms of an oral approach to education of persons with hearing impairment. In terms of content, the discipline provides an overview of key aspects of systematic development of key competences in persons with hearing impairment by means of an oral communication system. Focus is on a comparison of the methods of adopting the Czech language in terms of various language levels, psycholinguistic and sociolinguistic factors that affect the development of communication competences in individuals with hearing impairment, and characteristic features of their oral production. Cílem předmětu je deskripce a analýza komunikačních systémů, které jsou nezbytné pro stanovení modelu surdopedické intervence z hlediska profilace orálního přístupů ke vzdělávání. Obsahová stránka předmětu umožňuje získat odborný pohled na předpoklady pro systematický rozvoj klíčových kompetencí jedince se sluchovým postižením prostřednictvím orálního komunikačního systému, zahrnuje komparaci způsobů osvojování českého jazyka z hlediska jazykových rovin, věnuje pozornost psycholingvistickým a sociolingvistickým faktorům, které ovlivňují rozvoj komunikačních kompetencí jedinců se sluchovým postižením a specifikuje charakteristické rysy jejich mluvní produkce. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: EASTERBROOKS, S. R., BAKER, S. (2002) Language Learning in Children Who Are Deaf and Hard of Hearing: Multiple Pathways. Boston: Allyn and Bacon. ISBN 978-0-205-33100-0 STEWART, D. A, KLUWIN, T. N. (2001) Teaching Deaf and Hard of Hearing Students: Content, Strategies and Curriculum. Boston: Pearson Education. ISBN 0-205-30768 STRONG. M. (Ed.) (1996) Language Learning and Deafness. New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-33579-5

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -