Název předmětu | Classification and diagnostics of emotional and behavioural disorders (EBD) |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGKDE |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The objective of the discipline is to define and compare existing classification and diagnostic systems of emotional and behavioural disorders from a developmental and broad multidisciplinary perspective. Upon completion of the discipline, the students will be knowledgeable about the issue in terms of: " DSM-10, " ICD, 10th and 11th revision, " Diagnostics in educational counselling centres in the Czech Republic, " Diagnostics in preventive educational care establishments, " Diagnostics in institutional establishments, " International trends. Cílem předmětu je vymezení a komparace existujících klasifikačních a diagnostických systémů poruch chování a emocí z vývojového hlediska v širokém multidisciplinárním pojetí. Výstupem by měl být ucelený přehled posluchače o této problematice z hlediska: " DSM-10, " MKN, 10. revize, " diagnostiky ve školských poradenských zařízeních v ČR, " diagnostiky v zařízeních preventivně výchovné péče, " diagnostiky v zařízeních ústavní výchovy, " zahraničních trendů. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-V).(2013) American Psychiatric Association. GOWERS, S. G. et al. (2001)Adolescent Psychiatry in Clinical Practice. Arnold, London. CHILAND, C., YOUNG, G. (1994). Children and Violence. New Persey, Jason Aronson Inc. KAPLAN, H. I. et al. (1994). Synopsis of Psychiatry. Williams and Wilkins, New York. KAPLAN, H. I., SADOCK, B. (1995) Coprehensive Textbook of Psychiatry VI. Baltimore, Williams and Wilkins. LEWIS, M. (Ed.) (1996) Children and Adolescent Psychiatry. Williams and Wilkins, Baltimore. M Social Psychology of Education. Print ISSN: 1381-2890? Electronic ISSN: 1573-1928? The Remedial and Special Education. Print ISSN: 0741-9325? Electronic ISSN: 1538-4756e Journal of Special Education. Print ISSN: 0022-4669 Electronic ISSN: 1538-4764. Australasian Journal of Special Education Print ISSN: 1030-0112? Electronic ISSN: 1833-6914 European Journal of Special Needs Education. Print ISSN: 0885-6257? Electronic ISSN: 1469-591X? Social Psychology of Education Print ISSN: 1381-2890? Electronic ISSN: 1573-1928
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |