Název předmětu | Historical development of deaf education |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGHYN |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The objective of the discipline is a diachronic approach to the evaluation of an individual with hearing impairment based on the study of historical resources. In terms of content, the discipline covers an outline of historical development of care for persons with hearing impairment, origination and development of institutions providing educational and social care, contribution of significant personalities in various historical periods, development of opinions on the nature of educational intervention depending on the preferred communication system, and a discourse on the attitude to education of individuals with hearing impairment in the Czech Republic and abroad. Cílem předmětu je diachronní přístup k evaluaci informací z oblasti péče o jedince se sluchovým postižením na základě studia historických pramenů. Obsahová stránka předmětu zahrnuje historický nástin vývoje péče o osoby se sluchovým postižením, vznik a rozvoj institucí zajišťujících výchovnou, vzdělávací a sociální péči, přínos významných osobností v jednotlivých historických obdobích, vývoj názorů na charakter edukační intervence v závislosti na preferovaném komunikačním systému, diskurz o přístupu ke vzdělávání jedinců se sluchovým postižením v českých zemích a ve světě. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: EASTERBROOKS, S. R., BAKER, S. (2002) Language Learning in Children Who Are Deaf and Hard of Hearing: Multiple Pathways. Boston: Allyn and Bacon. ISBN 978-0-205-33100-0 EVANS, L. (1982) Total Commuication: Structure and Strategy. Washington, D. C.: Gallaudet Colledge Press. ISBN 0-913580-75-9 KLIMA, E., BELLUGI, U. (1979) The Sings of Language. Cambridge (Mass), London: Harvard University Press. KUDER, S. J. (2013). Teaching students with language and communication disabilities. New York: Pearson. LANGER, J. (2013). Special education for the people with hearing impairment [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1 CD-ROM [cit. 2018-03-27]. ISBN 978-80-244-3749-1. LIDDELL, S. K. (2003) Grammar, Gesture, and Meaning in American Sign Language. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9780511615054. LIU, S., POTMĚŠIL, M. (2015). Children with hearing impairments and family issues in special education. Olomouc: Palacký University, Olomouc. ISBN 978-80-244-4433-8. PLAZA PUST, C. (2016). Bilingualism and deafness: on language contact in the bilingual acquisition of sign language and written language. Boston: De Gruyter Mouton. ISBN 9781501513961. ISBN 9781501504990 (e-book) STEWART, D. A, KLUWIN, T. N. (2001) Teaching Deaf and Hard of Hearing Students: Content, Strategies and Curriculum. Boston: Pearson Education. ISBN 0-205-30768 STRONG. M. (Ed.) (1996) Language Learning and Deafness. New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-33579-5
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |