Název předmětu | Special education diagnostics of persons with hearing impairment |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGDSU |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The objective of the discipline is to present a relevant perspective of the significance of diagnostics and differential diagnostics, which is the primary prerequisite for the application of the basic and theoretical principles in the process of care for individuals with hearing impairment. In terms of content, the discipline covers an analysis of special education diagnostic procedures designed for persons with hearing impairment in terms of objectiveness, reliability and validity, specifics of diagnoses of children and adults, special education diagnostics of persons with hearing impairment as a result of multidisciplinary cooperation of professionals, and differential diagnostics as the primary component of working with persons with hearing impairment and related impairment. Cílem předmětu je získat relevantní pohled na význam diagnostiky a diferenciální diagnostiky, který je primárním předpokladem pro uplatňování základů a teoretických východisek pro práci s jedincem se sluchovým postižením. Obsahová stránka předmětu zahrnuje analýzu speciálněpedagogických diagnostických postupů realizovaných u jedinců se sluchovým postižením z hlediska objektivity, reliability a validity, specifika dětské diagnostiky a diagnostiky dospělých, speciálněpedagogickou diagnostiku surdopedickou jako výsledek multidisciplinární kooperace specialistů a diferenciální diagnostiku jako východisko pro práci s jedinci se sluchovým a dalším přidruženým postižením. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: ALLEN, S.G. (2016) A guidebook for the Auditory Perception Test for the Hearing Impaired: From assessment to intervention, San Diego: Plural Publishing, CA, US. Australasian Journal of Special Education Print ISSN: 1030-0112? Electronic ISSN: 1833-6914 DEBONIS, D. A., DONOHUE, C. L. (2008) Survey of Audiology: Fundamentals for Audiologists and Health Professionals. Needham Heights: Allyn &Bacon. ISBN 0-205-53195-0 European Journal of Special Needs Education. Print ISSN: 0885-6257? Electronic ISSN: 1469-591X? HOLBROOK, M. C., KOENIG, A. J. (2000). Foundations of Education, Volume I: History and Theory of Teaching Children and Youths with Visual Impairments. 2nd ed. Jan. 1. American Foundation for the Blind, NY. ISBN: 978-0-89128-340-9. Journal of Special Education. Print ISSN: 0022-4669 Electronic ISSN: 1538-4764. MARTIN, F. N., CLARK, J. G. (2000) Introduction to Audiology. 10th edition, Needham Heights: Allyn & Bacon. ISBN 0-205-59311-8 PARKER, A. T, IVY, S. E. (2014). Chapter Four: Communication Development of Children with Visual Impairment and Deafblindness. A Synthesis of Intervention Research. International Review of Research in Developmental Disabilities. 46, Current Issues in the Education of Students with Visual Impairments, pp. 101-143, Jan. 1, 2014. ISSN: 2211-6095. RŮŽIČKOVÁ, V. et al. (2012) Basics of Special Education of Persons with Visual Impairment. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-3097-3 The Remedial and Special Education. Print ISSN: 0741-9325? Electronic ISSN: 1538-4756e
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |