Předmět: Diagnostics in special education of persons with intellectual disability

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Diagnostics in special education of persons with intellectual disability
Kód předmětu USS/XGDPP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The discipline builds on the generally formulated discipline of Special education by analysing the area of the diagnostic process in persons with intellectual and other mental types of disability; focus is especially on the tools of diagnostics and differential diagnostics aimed at relevant target groups. The main focus is on the methods of special education diagnostics of persons with intellectual disability both on an information and practical level - these are groups of clinical methods and procedures and standardized techniques. Disciplína navazuje na obecně formovanou disciplínu Speciálně pedagogická disciplína s tím, že se profiluje do oblasti diagnostického procesu osob s mentálním a jiným duševním postižením, orientuje se především na vlastní nástroje diagnostiky a diferenciální diagnostiky cílové skupiny. Disciplína věnuje bazální pozornost metodám SPP diagnostiky psychopedické a to jak na informační, tak i praktické úrovni - jedná se o skupiny klinických metod i postupů a technik standardizovaných. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: Australasian Journal of Special Education Print ISSN: 1030-0112? Electronic ISSN: 1833-6914 European Journal of Special Needs Education. Print ISSN: 0885-6257? Electronic ISSN: 1469-591X BEIRNE-SMITH, M. at al (1994) Mental Retardation. New York, Macmilan College Publ. Company. New Persey, Prentice Hall. DODD, J. L. (2017). Augmentative and alternative communication intervention: an intensive, immersive, socially based service delivery model. San Diego, CA: Plural Publishing, xiii, 268. ISBN 978-1-59756-725-1. PETERS, B., POTMĚŠIL, M. (2015). The role of school principals in implementing inclusive education in the Czech Republic. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Monografie. ISBN 978-80-244-4798-8. RAVER, S. A. (1999) Intervention Strategies for Infants and Toddlers with Special Needs. RAVER, S. A. (2009) Early Childhood Special Education. New Jersey, Pearson Education.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -