Název předmětu | Diagnostics in special education of persons with physical disability and mobility impairment (including orthopaedic impairment) |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGDGS |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The discipline defines the diagnostic areas in physical disability education in the context of the age of the diagnosed person and type and degree of mobility impairment. The discipline also defines basic diagnostic situations and diagnostic tools applicable in physical disability education. Focus is also on the basic principles of applicability in the area of educational diagnostics and physical disability education diagnostics. Diagnostics in physical disability education will also be considered as a starting point for planning the educational or rehabilitation process of an individual with mobility impairment in the form of an individual education plan or rehabilitation plan, at the same time it will be described as one of the attributes affecting the quality of social services for individuals with mobility impairment, especially in terms of standard 5 - individual planning. Students also learn about institutions involved in special education - physical disability education diagnostics and their competences in the area of diagnostics and comprehensive rehabilitation of persons with mobility impairment. Předmět definuje základní diagnostické oblasti v somatopedii, a to v kontextu věku diagnostikovaného, typu a stupně jeho poruchy mobility. Prezentovány jsou také základní diagnostické situace a diagnostické nástroje využitelné v somatopedické praxi. Vymezeny jsou také základní principy a zásady aplikovatelné v oblasti speciálně pedagogické diagnostiky - somatopedické diagnostiky. Somatopedická diagnostika zde bude pojata také jako východisko pro plánování edukačního, popř. rehabilitačního procesu jedince s poruchou mobility v podobě individuálního vzdělávacího plánu či rehabilitačního plánu, současně bude popsána jako jeden z atributů ovlivňujících zajištění kvality sociálních služeb pro jedince s poruchou mobility, a to zejména s ohledem na standard 5 - individuální plánování. Dále jsou zde definovány instituce, jež se speciálně pedagogickou - somatopedickou diagnostikou zabývají a současně i vymezeny jejich kompetence v oblasti diagnostiky a komplexní rehabilitace osob s poruchou mobility. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: BIGGE, J. - BEST, J., S. - HELLER, K. (2010). Teaching Individuals with Physical or Multiple Disabilities. New York: Macmillan Publishing Copany. ISBN 0-675-21017-8. BOYLE, T. (2007). Computer tools to assist the diagnosis of dyspraxia. Canterbury: University of Kent, DRUMMOND, R. J., JONES, K. J. (2006). Assessment procedures for counselors and helping professionals.Upper Saddle River: Merrill, ISBN 0131707841. HOOD, A. B. (1991). Assessment in counseling: a guide to the use of psychological assessment procedures. Alexandria: American Association for Counseling and Developement. ISBN 1556200749. JANKOVIC, J. et al. (2015). Neurology in Clinical Practice. 7. vyd. Elsevier. ISBN 978-0323287838. KOUBEISSI, M. - NABIL, A. (2017). Epilepsy Board Review. 1. vyd. Springer. ISBN 978-1493967728. LOSARDO, A. (2001). Alternative approches to assessing young children. Baltimore: Brookes Pib. ISBN 1557664986. MITCHELL, D. (2014). What really works in special and inclusive education? 5. vyd. New York: Routledge. MORRISON, T. (1993). Stafft Supervision in Social Care. London: Longman. NORLIN, J. W. (2003). Special Education Dictionary. Horsham: LRP Publication. ISBN 1-57834-002-0. POTTER, P. A., PERRY, A. G., STOCKERT, P., HALL, A. (2012). Fundamentals of Nursing. Missouri: Mosby, ISBN 978-0323079334. REYNOLDS, C. R., FLETCHER-JANZEN, E. (2000). Consise Encyklopedia of Special Education a Reference for the Education of the Handicapped and Other Exceptional Children and Adults. New York: John Wiley&Sons, Inc.. ISBN 0-471-39261-8.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |