Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem disciplíny je základní pohled na speciální pedagogiku z hlediska biologických, sociologických, filozofických a historických východisek. Obsahem výuky je uvedení do problematiky komplexní péče o jedince se speciálními vzdělávacími potřebami v jednotlivých vývojových obdobích od raného věku až po období dospělosti, seznámení s péčí poskytovanou resorty školství, zdravotnictví, sociálních věcí a spravedlnosti, která zahrnuje diagnostiku, poradenství, prevenci a speciálněpedagogickou intervenci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je základní pohled na speciální pedagogiku z hlediska biologických, sociologických, filozofických a historických východisek. Obsahem výuky je uvedení do problematiky komplexní péče o jedince se speciálními vzdělávacími potřebami v jednotlivých vývojových obdobích od raného věku až po období dospělosti, seznámení s péčí poskytovanou resorty školství, zdravotnictví, sociálních věcí a spravedlnosti, která zahrnuje diagnostiku, poradenství, prevenci a speciálněpedagogickou intervenci. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Požadavky jsou určeny předem na počátku výuky tohoto předmětu.
|
Doporučená literatura
|
|