Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pojmové a definiční vymezení základních kategorií. Klasifikace, systém, etiologie. Diagnostika, diferenciální diagnostika tyflopedická. Přístupy k výchově a vzdělávání osob se zrakovým postižením. Systém škol a zařízení pro edukaci jedinců se zrakovým postižením. Prostorová orientace. Důsledky zrakového postižení. Komplexní služby. Specifika přístupů k dospělým osobám se zrakovým postižením, transformační systémy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Pojmové a definiční vymezení základních kategorií. Klasifikace, systém, etiologie. Diagnostika, diferenciální diagnostika tyflopedická. Přístupy k výchově a vzdělávání osob se zrakovým postižením. Systém škol a zařízení pro edukaci jedinců se zrakovým postižením. Prostorová orientace. Důsledky zrakového postižení. Komplexní služby. Specifika přístupů k dospělým osobám se zrakovým postižením, transformační systémy. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, Ludíková, Růžčková. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením.
-
Finková, Růžičková, Stejskalová. Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením.
|