Cílem disciplíny je základní vhled do problematiky speciálněpedagogické disciplíny surdopedie, který je předpokladem pro práci s jedinci se sluchovým postižením. Obsahová stránka výuky zahrnuje surdopedickou terminologii, vysvětlení obecných audiologických termínů nezbytných pro orientaci v surdopedické problematice, současný pohled na edukaci žáků se sluchovým postižením, formy integrace, specifika individuální a skupinové integrace u žáků se sluchovým postižením, podmínky začlenění sluchově postižených do pedagogického procesu, modely týmové spolupráce školy, poradenských zařízení a rodiny, problematiku volby povolání a kariérního poradenství. Disciplína poskytuje přehled specifických způsobů nabývání jazykové kompetence žáků se sluchovým postižením, využití informačních technologií a multimediálních didaktických pomůcek při edukaci. Součástí výuky je seznámení se specifickými komunikačními systémy jedinců se sluchovým postižením a praktický nácvik základních dorozumívacích technik nezbytných pro funkční komunikaci se žáky se sluchovým postižením. Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|