Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmětem studia je anatomie a fyziologie, jakož i patofyziologie základních orgánových soustav - soustavy kosterní a svalové, soustavy krevní a oběhové, soustavy dýchací, soustavy trávicí, přeměny látek a energií, soustavy vylučovací a pohlavní, soustavy žláz s vnitřní sekrecí, smyslových ústrojí a soustavy kožní. Důraz je kladen na pochopení základních principů stavby a funkce lidského těla.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Somatologie jako nauka o normální stavbě a činnosti lidského organizmu a somatopatologie, která se zabývá problematikou nemoci a patologických stavů vytváří základy pro navazující biologicko-lékařské a speciálně pedagogické discipliny. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
disciplína představuje základ potřebný pro studium navazujících biologicko-líékařských a speciálně pedagogických předmětů
|
Předpoklady
|
znalosti z biologie člověka na úrovni středoškolského učiva
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška
90 % účast ve výuce
|
Doporučená literatura
|
-
Mačák, J., Mačáková, J. (2004). Patologie.. Praha.
-
Machová, J. (2003). Biologie člověka pro speciální pedagogy. Praha: SPN.
-
Machová, J. (2002). Biologie člověka pro učitele. Praha.
-
Miřejovský, J., Bednář, B. (2000). Obecná patologie.. UK Praha.
|