Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Karunová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The course is focused on acquiring basic knowledge in the field of special education of people with visual impairment, with emphasis on the impact of visual impairment on quality life of the individual.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Demonstration
|
Learning outcomes
|
The course is focused on acquiring basic knowledge in the field of special education of people with visual impairment, with emphasis on the impact of visual impairment on quality life of the individual.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam, Seminar Work
Fulfill the requirements set by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Finková, D., Mitrychová, L., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Osoby se zrakovým postižením v procesu komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, Ludíková, Růžičková. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením.
-
Finková, Růžičková, Stejskalová. Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením.
-
Wiener, P. (2006). Prostorová orientace zrakově postižených. Praha: Institut rehabilitace zrakově postižených UK FHS.
|