Název předmětu | PODPORA ŽÁKŮ SE ZDRAV. POSTIŽENÍM PŘI VZDĚLÁVÁNÍ SE |
---|---|
Kód předmětu | USS/WVTY@ |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět si klade za cíl, seznámit účastníky s problematikou disciplíny, která se zaměřuje na osoby se zrakovým postižením v celém věkovém spektru. Základem je terminologické vymezení disciplíny, charakteristika jednotlivých skupin osob se zrakovým postižením (nevidomé, slabozraké osoby a osoby s poruchami binokulárního vidění) a důsledky postižení, které mohou ovlivnit celý život takového jedince. V předmětu se zaměříme na problematiku speciálního poradenství pro osoby se zrakovým postižením, především na činnost speciálně pedagogických center určených pro tyto žáky, dále na proces integrovaného vzdělávání těchto žáků, což je podporováno i legislativou České republiky. Dalším tématem je i komunikace osob se zrakovým postižením pomocí alternativních komunikačních systémů, kde se primárně zaměříme na metodickou podporu a výuku Braillova bodového písma. Důležité je i téma prevence sociálně patologických jevů u této skupiny osob, včetně segregace.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|