Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Člověk ve společnosti. Vývoj přístupů k osobám s postižením. Významné osobnosti v teorii speciální pedagogiky. Terminologické vymezení. Struktura speciální pedagogiky. Orientace ve speciální pedagogice. Integrované vzdělávání žáků s postižením, stupně integrace. Inkluze. Defekt a defektivita - prevence. Kategorie postižení a speciální výchovné a vzdělávací přístupy. Speciálně pedagogické metody. Systém škol a zařízení. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Člověk ve společnosti. Vývoj přístupů k osobám s postižením. Významné osobnosti v teorii speciální pedagogiky. Terminologické vymezení. Struktura speciální pedagogiky. Orientace ve speciální pedagogice. Integrované vzdělávání žáků s postižením, stupně integrace. Inkluze. Defekt a defektivita - prevence. Kategorie postižení a speciální výchovné a vzdělávací přístupy. Speciálně pedagogické metody. Systém škol a zařízení. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
JESENSKÝ, J. (2001). Komprehensivní speciální pedagogika. Hradec Králové: PdF.
-
Renotiérová, M., Ludíková, L. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Vítková, M. (1998). Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido.
|