Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Dušková Ivana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Teorie specifických poruch učení - terminologické vymezení, etiologie, symptomatologie, diagnostika. Neuropsychologické přístupy. Psychosociální problémy dětí se specifickými poruchami učení. Deficity dílčích funkcí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Terminologie, definice. Etiologické koncepce, specifické a nespecifické symptomy, diagnostika, možnosti intervence u jednotlivých typů SPU. Logopedie jako obor - předmět. Základní typy narušení komunikační schopnosti ve školním a adolescentním věku: hlavní symptomy, základní přístupy k intervenci, organizace logopedické péče v institucích školského, klinického a sociálního resortu, důraz na organizaci komplexní intervence a poradenské péče Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění požadavků sdělených vyučujícím na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Pokorná, V. (2001). Teorie a náprava poruch učení a chování. Praha: Portál. Praha: Portál.
-
VITÁSKOVÁ, K. (2006). Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Zelinková, O. (2009). Poruchy učení. Zcela přeprac. a uprav. vyd.. Praha: Portál.
|