Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teorie specifických poruch učení - terminologické vymezení, etiologie, symptomatologie, diagnostika. Neuropsychologické přístupy. Psychosociální problémy dětí se specifickými poruchami učení. Deficity dílčích funkcí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Teorie specifických poruch učení - terminologické vymezení, etiologie, symptomatologie, diagnostika. Neuropsychologické přístupy. Psychosociální problémy dětí se specifickými poruchami učení. Deficity dílčích funkcí.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Pokorná, V. (2001). Teorie a náprava poruch učení a chování. Praha: Portál. Praha: Portál.
-
VITÁSKOVÁ, K. (2006). Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Zelinková, O. (2009). Poruchy učení. Zcela přeprac. a uprav. vyd.. Praha: Portál.
|