Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Smečková Gabriela, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Jednotlivé specializace navazují na předmět Speciální pedagogika. Rozvíjí speciálně pedagogické výchovně vzdělávací přístupy k osobám se specifickými potřebami, a to v závislosti na jednotlivých kategoriích postižení, s důrazem na aktuální trendy integrace a inkluze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Jednotlivé specializace navazují na předmět Speciální pedagogika. Rozvíjí speciálně pedagogické výchovně vzdělávací přístupy k osobám se specifickými potřebami, a to v závislosti na jednotlivých kategoriích postižení, s důrazem na aktuální trendy integrace a inkluze.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Studenti se aktivně seznámí s těmito tématy: Podpora žáků se zdrav. postižením při vzdělávání se zaměřením na základy SPU a logopedie. Terminologie, definice. Etiologické koncepce, specifické a nespecifické symptomy, diagnostika, možnosti intervence u jednotlivých typů SPU. Logopedie jako obor - předmět. Základní typy narušení komunikační schopnosti ve školním a adolescentním věku: hlavní symptomy, základní přístupy k intervenci, organizace logopedické péče v institucích školského, klinického a sociálního resortu, důraz na organizaci komplexní intervence a poradenské péče.
|
Doporučená literatura
|
-
Peutelschmiedová, A. (2001). Logopedické minimum. Olomouc: VUP.
-
PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. (2009). Logopedické poradenství.. Praha: Grada.
-
Peutelschmiedová, A.; Vitásková, K. (2005). Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
|