Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Fenomén komunikace a její podoby, verbální a nonverbální komunikace. Odborná terminologie. Fylogeneze a ontogeneze řeči. Klasifikace, systém, etiologie. Specifické poruchy učení. Logopedická diagnostika a intervence. Organizace logopedické péče. Osobnost logopeda, pomůcky a technické zabezpečení logopedické péče. Spolupráce s rodinou, včasnost logopedické péče. Přístupy k výchově a vzdělávání osob s poruchami komunikace. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Fenomén komunikace a její podoby, verbální a nonverbální komunikace. Odborná terminologie. Fylogeneze a ontogeneze řeči. Klasifikace, systém, etiologie. Specifické poruchy učení. Logopedická diagnostika a intervence. Organizace logopedické péče. Osobnost logopeda, pomůcky a technické zabezpečení logopedické péče. Spolupráce s rodinou, včasnost logopedické péče. Přístupy k výchově a vzdělávání osob s poruchami komunikace. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Lechta, V. (1990). Logopedické repetitórium: teoretické východiská súčanej logopédie, moderné prístupy k logopedickej starostlivosti o osoby s narušenou komunikačnou schopnosťou. Bratislava: SPN.
-
VITÁSKOVÁ, K., PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. (2005). Logopedie.. Olomouc: Univerzita Palackého.
|