Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je přiblížit posluchačům fundament pojmu a předmětu logopedie jako autonomní vědecké disciplíny, studijního oboru a profese.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Terminologie, definice. Etiologické koncepce, specifické a nespecifické symptomy, diagnostika, možnosti intervence u jednotlivých typů SPU. Logopedie jako obor - předmět. Základní typy narušení komunikační schopnosti ve školním a adolescentním věku: hlavní symptomy, základní přístupy k intervenci, organizace logopedické péče v institucích školského, klinického a sociálního resortu, důraz na organizaci komplexní intervence a poradenské péče Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Jedlička, I.; Škodová, E. (2007). Klinická logopedie. Praha: Portál.
-
Lechta, V. (1990). Logopedické repetitórium: teoretické východiská súčanej logopédie, moderné prístupy k logopedickej starostlivosti o osoby s narušenou komunikačnou schopnosťou. Bratislava: SPN.
-
Peutelschmiedová, A.; Vitásková, K. (2005). Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
|