Vyučující
|
-
Kameník Jiří, Mgr.
-
Šlesingrová Eliška, Mgr.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hlavinková Alena, PhDr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Mironova Tabachová Jana, Mgr. Bc.
|
Obsah předmětu
|
Jednotlivé specializace nevýběrové navazují na předmět Speciální pedagogika s dějinami. Rozvíjí speciálně pedagogické výchovně vzdělávací přístupy k osobám se specifickými poruchami učení, a to v závislosti na jednotlivých kategoriích SPU, s důrazem na aktuální trendy integrace a inkluze. Terminologie, etiologie, symptomatologie, diagnostika, intervence.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Jednotlivé specializace nevýběrové navazují na předmět Speciální pedagogika s dějinami. Rozvíjí speciálně pedagogické výchovně vzdělávací přístupy k osobám se specifickými potřebami, a to v závislosti na jednotlivých kategoriích postižení, s důrazem na aktuální trendy integrace a inkluze. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění požadovaných podmínek vyučujícím na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál.
-
ZELINKOVÁ, O. (1994). Poruchy učení. Praha: Portál.
|