Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je poskytnutí informací z oblastí: terminologie, klasifikace v tyflopedii, dúsledky zrakového postižení, specifika v přístupech, komunikace, komplexní služby. Pomůcky pro zrakově postižené osoby v praxi -školství, pro sebeobsluhu, sportovní účely, apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Rozšíření vědomostní základny v oblastirozvoje osob se zrakovým postižením, seznámení s problematikou volnočasových aktivit v kontextu prostorové orientace těchto osob a možnostech účasti na sportovních aktivitách. problematika architektonických bariér ve vztahu k prostorové orientaci. Technické pomůcky a tyflopomůcky v praxi -školství, pro sebeobsluhu, sportovní účely, apod.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Požadavky jsou určeny předem na počátku výuky tohoto předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
Balunová, K., Heřmánková, D., Ludíková, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením.. Olomouc : Univerzita Palackého.
-
FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RUŽIČKOVÁ,V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: VUP.
-
Ludíková, L. (2000). Vzdělávání hluchoslepých I. Praha: Scientia.
|