Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Šlesingrová Eliška, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Metodická část 1. Metodika diagnostiky vývojové úrovně ontogeneze řeči. 2. Metodika diagnostiky a intervence opožděného vývoje řeči prostého a specificky narušeného vývoje řeči. 3. Metodika diagnostiky a intervence rinolálie a palatolálie. 4. Metodika diagnostiky a intervence dyslálie. 5. Metodika diagnostiky a intervence dysartrie. 6. Metodika diagnostiky a intervence koktavosti a breptavosti. 7. Metodika diagnostiky a intervence afázie, včetně alexie, agrafie, akalkulie, apraxie a agramatismu. 8. Metodika diagnostiky a intervence neurotických poruch řeči. 9. Metodika diagnostiky a intervence symptomatických poruch řeči u osob se sluchovým postižením. 10. Metodika diagnostiky a intervence symptomatických poruch řeči u osob se zrakovým postižením. 11. Metodika diagnostiky a intervence symptomatických poruch řeči u osob s mentálním postižením. 12. Metodika diagnostiky a intervence symptomatických poruch řeči u osob s Downovým syndromem. 13. Metodika diagnostiky a intervence symptomatických poruch řeči u osob s pervazivními vývojovými poruchami. 14. Metodika diagnostiky a intervence symptomatických poruch řeči u osob se somatickým a neurologickým postižením. 15. Metodika diagnostiky a intervence symptomatických poruch řeči u osob s poruchami hlasu. 16. Metodika diagnostiky a intervence symptomatických poruch řeči u osob se specifickými poruchami učení. 17. Metodika diagnostiky a intervence v oblasti laterality. 18. Metodika diagnostiky a intervence orofaciálních a myofunkčních poruch.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Navazuje na zvolenou specializaci v oblasti její speciální metodiky práce s příslušnou kategorií jedinců se speciální potřebou. Veškerá teoretická i praktická příprava je v kontextu nejnovějších tuzemských i zahraničních trendů zvolené specializace. Jedná se také o zvládnutí technik a metod intervence v případě jedinců s kombinovaným postižením při uplatňování nejrůznější technické podpory. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
|