Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je orientován na osvojení si poznatků z oblasti tyflopsychologie a specifik vývoje osobnosti jedince se zrakovým postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je orientován na osvojení si poznatků z oblasti tyflopsychologie a specifik vývoje osobnosti jedince se zrakovým postižením.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce, Písemný test
Prokázání znalostí z oblasti psychologie osob se zrakovým postižením a splnění požadavků stanovených vyučujícím na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
& Čálek, O. (1986). Vývoj osobnosti zrakově těžce postižených. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
NAKONEČNÝ, M. (1997). Psychologie osobnosti. Praha : Academia.
-
Vágnerová, M., Hadj-Moussová, Z., & Štech, S. (1999). Psychologie handicapu. Praha: Karolinum.
-
Vágnerová, M. (1995). Oftalmopsychologie dětského věku. Praha: Karolinum.
|