Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je zajištění praktického nácviku průvodcovství - jak v budově, tak na volném prostranství, chůze v klidném a rušném prostředí, chůze do schodů a ze schodů, nastupování do dopravních prostředků, nakupování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem je zajištění praktického nácviku průvodcovství - jak v budově, tak na volném prostranství, chůze v klidném a rušném prostředí, chůze do schodů a ze schodů, nastupování do dopravních prostředků, nakupování. Nácvik střídání stran, chůze zúženým prostorem, procházení dveřmi.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
splnění podmínek stanovených vyučujícím na počátku semestru a výuky , aktivní účast studenta
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Ludíková, L., Růžičková, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením.
-
wiener. Prostorová orientace zrakově postižených.
|