Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Joklíková Hana, Mgr.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kramosilová Zuzana, PhDr.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je základní nácvik chůze s bílou holí v budovách, v klidném prostředí, trasy bez překážek, trasy s překážkami. Složitější trasy v rušnejším prostředí, přecházení ulic, jízda dopravními prostředky, vyhledávání cílů na krátkých a dlouhých trasách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem je základní nácvik chůze s bílou holí v budovách, v klidném prostředí, trasy bez překážek, trasy s překážkami. Složitější trasy v rušnejším prostředí, přecházení ulic, jízda dopravními prostředky, vyhledávání cílů na krátkých a dlouhých trasách. Nácvik přechodů ze základního držení do tužkového a zpět. Chůze podél vodící linie bez překážek i s překážkami.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na výuce
|
Doporučená literatura
|
-
HAMERNÍKOVÁ, J. (1995). Stručný přehled učiva pro praktickou část výcviku asistentů prostorové orientace a. Praha: Společnost nevidomých a slabozrakých v České.
-
Novák, Stoklasová. Akustické, vizuální a reliéfní prostředky usnadňující prostorovou orientaci a samostatný pohyb ve městech z pohledu osob se zrakovým postižením.
-
Růžičková. Integrace zrakově postiženého žáka do základní školy.
-
Wiener. Prostorová orientace zrakově postižených.
|