Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahová stránka výuky zahrnuje surdopedickou terminologii, vysvětlení obecných audiologických termínů nezbytných pro orientaci v surdopedické problematice, historický i současný pohled na edukaci dětí se sluchovým postižením. Předmět podává přehled způsobů dorozumívání, které umožňují dítěti se sluchovým postižením předškolního věku získat komunikační kompetence, charakteristiku a aplikaci základních kompenzačních pomůcek a specifika současného systému institucionální péče o sluchově postižené.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je vhled do problematiky speciálněpedagogické disciplíny surdopedie, který je předpokladem pro stanovení obecných základů a teoretických východisek pro práci s dětmi se sluchovým postižením v předškolním věku. Obsahová stránka výuky zahrnuje problematiku surdopedické diagnostiky a diferenciální diagnostiky, prezentuje aktuální pohled na sluchově postižené jako jazykovou a kulturní minoritu, podává přehled základních forem edukační intervence u dětí předškolního věku a seznamuje se současným systémem institucionální péče o jedince se sluchovým postižením. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění požadavků stanovených vyučující(m) na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
SOURALOVÁ, E. (2005). Surdopedie II.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
-
SOURALOVÁ, E. (2005). Surdopedie I.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
|