Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Kleiner Martina, Mgr.
-
Pastieriková Lucia, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je prohloubení poznatků studentu v oblastech pedagogiky osob s mentálním postižením. Důraz je kladen zejména na vliv postižení či narušení v oblasti vývoje dítěte, jeho osobnosti a schopností potřebných k výchově a ve vzdělávání. Zaměření taktéž na specifika diagnostického procesu, poradenství pro rodinu osob s mentálním postižením a rehabilitaci
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je seznámení s teoretickými východisky a metodami práce s dětmi předškolního věku s mentální retardací. Obsahová stránka výuky zahrnuje současnou klasifikaci mentální retardace, etiologická východiska postižení, základní vhled do speciálněpedagogické diagnostiky psychopedické, specifičnost vzdělávání dětí s mentální retardací se zřetelem ke zvláštnostem jejich poznávacích procesů, možnosti a podmínky jejich integrace. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
|
Doporučená literatura
|
-
VALENTA, M. - KREJČÍŘOVÁ, O. (1992). Psychopedie - didaktika mentálně retardovaných. Olomouc: UP.
-
Valenta, M. a kol. (2007). Psychopedie: teoretické základy a metodika. Praha: Parta.
-
VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009). Psychopedie. Praha: Parta.
|