Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pohled na speciální pedagogiku z hlediska biologických, sociologických, filozofických a historických východisek, nové edukační přístupy k jedincům se specifickými vzdělávacími potřebami
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je základní pohled na speciální pedagogiku z hlediska biologických, sociologických, filozofických a historických východisek. Obsahem výuky je uvedení do problematiky komplexní péče o dítě předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami v jednotlivých vývojových obdobích, seznámení s péčí poskytovanou resorty školství, zdravotnictví, sociálních věcí a spravedlnosti, která zahrnuje diagnostiku, poradenství, prevenci a speciálněpedagogickou intervenci. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
JESENSKÝ, J. (2001). Komprehensivní speciální pedagogika. Hradec Králové: PdF.
-
LUDÍKOVÁ, L. RENOTIÉROVÁ, M. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: UP.
-
RENOTIÉROVÁ, M., Ludíková,L. a kol. (2003). Speciální pedagogika. Olomouc, VUP.
|