Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem disciplíny je poskytnout studentům širší orientaci a znalosti jak v teoretických základech oboru (vymezení, terminologie, východiska, historie, diagnostické přístupy, systém a organizace péče, evaluace, výzkum), tak v praktických dovednostech (preventivní, terapeutické, reedukační techniky a metody) působení u osob psychosociálně ohrožených, znevýhodněných a postižených.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je základní teoretický náhled na problematiku psychosociálně ohrožených, postižených a znevýhodněných dětí předškolního věku. Obsahem výuky je vymezení základní terminologie s akcentem na vývojovou podmíněnost poruch chování, specifikace poruch chování a specifických poruch chování, pohled na děti ohrožené sociálním prostředím a sociálním znevýhodněním a vyloučením, možnosti spolupráce mateřské školy, rodiny a dalších institucí. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
HUTYROVÁ, M. (2006). Etopedie pro výchovné pracovníky. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
LUDÍKOVÁ, L. RENOTIÉROVÁ, M. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: UP.
|