Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Chrastina Jan, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Všeobecné základy speciální pedagogiky zabývající se kombinovanými vadami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je vhled do problematiky výchovy a vzdělávání dětí s kombinovaným postižením v předškolním věku. Obsahem výuky je terminologické vymezení kombinovaného postižení, etiologie postižení, teoretická východiska edukace, principy mezioborové spolupráce, tvorba individuálního vzdělávacího programu, praktické postupy při edukaci v rámci jednotlivých druhů kombinovaných postižení a rozvoj alternativní a augmentativní komunikace. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
|
Doporučená literatura
|
-
Ludíková, L. (2005). Kombinované vady.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Ludíková, L. (2000). Vzdělávání hluchoslepých I. Praha: Scientia.
-
POTMĚŠIL, M. in LUDÍKOVÁ L. a kol. (2005). Kombinované vady.. Olomouc:Vydavatelství UP.
|