Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska, terminologii a metodologii terapeutických přístupů využitelných v oblasti speciální pedagogiky. Metodická část seznamuje s možnostmi praktického využití technik jednotlivých terapií (např. expresivních, činnostních, terapií hrou, terapií s využitím zvířat apod.), zejména při práci s dětmi a mládeží se specifickými vzděláv. potřebami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je teoretický vhled do vybraných intervenčních přístupů vhodných pro děti předškolního věku a akcentem na zahájení školní docházky. Obsahem výuky je aplikace těchto technik a metod u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách mateřské školy se zaměřením na expresivní terapie a metody vhodné pro eliminaci edukačních obtíží a problémů. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
MÜLLER, O. a kol. (2005). Terapie ve speciální pedagogice.. Olomouc: UP Olomouc.
-
VALENTA, M. (2003). Dramaterapeutické projektování. Olomouc: UP.
-
VALENTA, M. (1998). Dramika pro speciální pedagogy. Olomoc: UP.
|