Course: Surdopedy

» List of faculties » PDF » USS
Course title Surdopedy
Course code USS/WLASU
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 8
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
To get acquainted with basal surdopedics issues
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • JANOTOVÁ, N., SVOBODOVÁ, K. (1998). Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha: Septima.
  • Jeřábková,K. a kol. (2013). Školská integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc.
  • KRAHULCOVÁ-ŽATKOVÁ, B. (1996). Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Praha: Univerzita Karlova.
  • LANGER, J.; MICHALÍK, J.; HANÁKOVÁ, A.; KANTOR, J.; RŮŽIČKOVÁ, V. (2013). Technické pomůcky pro osoby se zdravotním postižením. Olomouc.
  • Langer, J. (2013). Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • SOURALOVÁ, E. (2002). Čtení neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • SOURALOVÁ, E. HORÁKOVÁ, R. (2008). Problematika osob s hluchoslepotou a kontaktní tlumočení u hluchoslepých preferujících český znakový jazyk. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka.
  • SOURALOVÁ, E.; LANGER, J. (2005). Surdopedie. Olomouc.
  • SOURALOVÁ, E. (2005). Surdopedie II.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
  • SOURALOVÁ, E. (2005). Surdopedie I.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester