Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Vyhnálková Pavla, Mgr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vědní obor pedagogika. Výchova jako předmět pedagogické vědy. Faktory rozvoje lidského jedince. Cíl a obsah výchovy. Prostředky výchovy. Výchovný proces. Osobnost učitele a žáka střední školy. Rodina a její funkce. Volný čas a jeho pedagogické využití. Klima školy. Školské soustavy, výchovné a vzdělávací instituce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem je orientace v následovních oblastech: Vědní obor pedagogika. Výchova jako předmět pedagogické vědy. Faktory rozvoje lidského jedince. Cíl a obsah výchovy. Prostředky výchovy. Výchovný proces. Osobnost učitele a žáka střední školy. Rodina a její funkce. Volný čas a jeho pedagogické využití. Klima školy. Školské soustavy, výchovné a vzdělávací instituce. Program byl vytvořen v rámci ESF projektu: Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR. Rč.: CZ.1.07/1.2.00/43.0003.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
MCKAY, G. A KOL. (1996). STEP: Efektivní výchova krok za krokem. Praha : Portál.
|